بروکرهای بدون فیلتر بازار فارکس در ایران

بروکرهای بدون فیلتر بازار فارکس در ایران

بورس کالج در این مقاله آموزش رایگان فارکس به بررسی بروکرهای بدون فیلتر بازار فارکس در ایران میپردازد.

بازار فارکس، پرحجم‌ترین بازار معاملاتی مالی در سراسر جهان است که معامله‌گران زیادی از سراسر جهان در آن حضور دارند. این بازار بواسطه تحرکات، نوسانات و معامله‌گران متعدد و مشهوری که در سراسر جهان دارد، معروف و معتبر است. معامله‌گران در بازار فارکس دائما به‌دنبال دریافت موقعیت‌های معامله‌گری و فرصت‌های جذاب هستند تا بتوانند سود خود را از بازار دریافت کنند.

در این خصوص، معامله‌گران ایرانی زیادی نیز در بازار فارکس حضور دارند و این ارتباط از طریق بروکر‌های موجود در این زمینه انجام می‌شود. به دلیل اینکه ایران در فهرست تحریم بسیاری از کشور‌های خارجی قرار دارد، از این رو بازار فارکس و بسیاری از بروکرهای معتبر و معروف در سراسر دنیا برای معامله‌گران ایرانی فیلتر است. به عبارتی دسترسی به این سایت‌ها از طریق مراجع داخلی یا خارجی برای ایرانیان مسدود شده است.

با آموزش فارکس به صورت تخصصی به انواع روش های معامله در بازار فارکس مسلط میشوید.

در چنین حالتی یک چالش اساسی میان معامله‌گران و بروکر ایجاد می‌شود. تریدر سعی می‌کند وارد این بازارها شود اما تحریم و محدودیت در دسترسی این امکان را از وی سلب می‌کند. علاوه بر این دور زدن این تحریم‌ها باعث می‌شود در برخی از مواقع بروکر مورد نظر این حرکت را تشخیص دهد که عواقب نامناسبی را برای تریدر بوجود می‌آورد. از این رو بسیاری از معامله‌گران ایرانی بازار فارکس تمایل دارند آن دسته از بروکرهایی را که فیلتر نبوده و دسترسی به آن‌ها آسان است را انتخاب کنند.

این بروکرها باید دارای حداقل ویژگی‌ها بوده و خصوصیات و امکانات ارزشمندی را برای معامله‌گران ارائه کند. از این رو انتخاب از میان این بروکرها کمی سخت است. در این مقاله تصمیم داریم به معرفی بهترین بروکرهایی که در بازار فارکس فعالیت می‌کنند و خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه داده و هیچگونه فیلتری نیز روی آن‌ها قرار ندارد، بپردازیم. اگر علاقه‌مند به دریافت اطلاعات در این زمینه هستید یا تمایل دارید در این بروکرها عضویت داشته باشید اما اطلاعی از آن‌ها ندارید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا به این اطلاعات ارزشمند، مفید و کامل دست پیدا کنید.

ویژگی های بروکر بدون فیلتر فارکس

برای اینکه بتوانید بروکر مورد نظر خود را از میان بروکرهایی که در بازار فارکس برای ایرانیان فیلتر نیستند را پیدا و آن را انتخاب نمایید، نیاز است برخی از ویژگی‌های مهم را در نظر بگیرید. در واقع تنها استفاده از یک بروکر بدون فیلتر ملاک ارزشمند بودن نیست و باید برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها که برای استفاده یک معامله‌گر ضرورت دارد را در آن‌ها جستجو کنید. در ادامه این موارد به دقت بررسی و برای شما مخاطبین گرامی دانشکده بورس، عنوان خواهند شد.

  • رگوله

 یک عامل کلیدی برای اطمینان از عملکرد صحیح یک بروکر است. با استفاده از رگوله‌های مطمئنی که یک بروکر دارد،‌ معامله‌گر به این موضوع پی می‌برد که این مجموعه مالی به شکل درستی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. بنابراین توصیه می‌کنیم در هنگام انتخاب یک بروکر، ابتدا رگوله‌های آن را بررسی کرده و سطح اعتبار آن‌ها را بسنجید. به عنوان مثال رگوله Cysec از اعتبار زیادی برخوردار بوده اما اغلب برای آن دسته از بروکرهایی که به کاربران ایرانی خدمات خود را ارائه می‌دهند، قابل استفاده نیست.

  • مدت زمان فعالیت و سابقه

دیگر پارامتر و مولفه‌ی مهمی است که در بررسی و انتخاب یک بروکر بدون فیلتر در بازار فارکس کاربرد دارد. هرچه اعتبار و زمان تاسیس یک بروکر قدیمی‌تر و بیشتر باشد، سطح اطمینان و اعتبار آن نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین در کنار رگوله، این موضوع را نیز به دقت بررسی کنید.

  • تعداد پلتفرم‌های معاملاتی

دیگر عامل تاثیرگذاری است که باعث می‌شود یک تریدر انتخابی درست و اصولی داشته باشد. برخی از بروکرها تنوع مناسبی در ارائه پلتفرم‌های معاملاتی دارند. به عنوان مثال یک بروکر در این زمینه، علاوه بر متاتریدر ۴، از متاتریدر ۵، سی تریدر و نسخه‌ی تحت وب استفاده می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تریدر قدرت انتخاب بیشتری داشته باشد و همین موضوع روی معاملات و انتخاب او، تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

  • کمیسیون، اسپرد و هزینه‌های معاملاتی

همواره از اصلی‌ترین عواملی هستند که باعث می‌شوند تریدر یک انتخاب درست و اصولی داشته باشد. معامله‌گران به دنبال یک مجموعه مالی هستند که دارای کمترین میزان کمیسیون، اسپرد و هزینه‌های معاملات باشد. در واقع هرچه این هزینه‌ها کمتر باشند، مقدار سود محقق شده تریدر نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین در این مرحله، حتما بررسی کنید که هزینه‌های معاملاتی بروکر مورد نظر چه‌مقدار است و آیا بروکری که کمترین میزان هزینه‌ها را دارد، خدمات و سابقه مناسبی هم ارائه می‌کند یا خیر؟

  • پشتیبانی

روشی است که در آن معامله‌گر با تیم خدمات‌رسان بروکر ارتباط برقرار می‌کند. در صورت بروز هر مشکلی که مربوط به سامانه معاملاتی، بروکر و … باشد، تیم پشتیبانی می‌تواند این مشکل را برطرف کند. بنابراین بسیار مهم است که بروکری را انتخاب کنیم که از سطح پشتیبانی بالا، تنوع روش‌ها و قابلیت ارائه کمک‌رسانی به زبان فارسی را داشته باشد. در حال حاضر بسیاری از بروکرهای موجود در زمینه فارکس و ارز دیجیتال از روش‌های مختلف مانند تماس تلفنی، ایمیل، چت آنلاین، تیکت و شبکه‌های مجازی برای ارائه پاسخگویی به مشتریان خود استفاده می‌کنند. از این رو مهم است که بروکر فعال در بازار فارکس و بدون فیلتری را پیدا کرده که پشتیبانی به مشتریان را در سطحی ارزشمند ارائه کند.

معرفی بهترین‌ بروکرهای بدون فیلتر فارکس 

۱. بروکر آی اف سی مارکتس (IFC Markets)

یکی از بهترین بروکرهای حال حاضر بازار فارکس که بدون فیلتر قابل اجراست، آی اف سی مارکت است. این بروکر در سال ۲۰۰۶ و در کشور انگلستان تاسیس شده و بالغ بر ۱۸ سال است که به مشتریان خود خدمات‌رسانی می‌کند. در حال حاضر این بروکر دارای بیش از ۲۱۰ هزار مشتری در سراسر جهان بوده و این موضوع سبب شده است این بروکر در بیش از ۸۰ کشور گوناگون در سراسر جهان شعبه و نمایندگی داشته باشد.

آی اف سی مارکتس در حال حاضر بیش از ۶۵۰ نماد معاملاتی داشته که با استفاده از ابزارهای مختلف و گوناگون قابل استفاده هستند. این بروکر از طریق لینک https://www.ifcmiran.asia قابل دسترسی است.

در بروکر آی اف سی مارکتس، پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر ۴، ۵ و نت ترید ایکس (Net Trade X) در اختیار کاربران قرار دارد و معامله‌گران می‌توانند از طریق این پلتفرم‌ها، به شبکه معاملاتی بازار فارکس متصل شوند. جالب است بدانید روش‌های مختلفی برای واریز و برداشت وجه در این بروکر وجود دارند اما روش ریالی آن برای کاربران ایرانی بسیار جذاب و ارزشمند است.

در ارتباط با رگوله، این بروکر از طریق شعبه آفشور به کاربران ایرانی خدمات خود را ارائه می‌کند. رگوله Cysec که یک رگوله معتبر در سطح جهانی است برای کاربران اروپایی قابل استفاده بوده و به کاربران ایرانی تخصیص داده نمی‌شود. علاوه بر این IFC Markets از طریق نهادهای نظارتی LABUAN FSA و BVI FSC نیز بررسی می‌شود.

این بروکر در سال ۲۰۲۴ جایزه بهترین پلتفرم معاملاتی MT5 در شرق آسیا، بهترین بروکر CFD چند دارایی مالزی، بهترین بروکر بین‌المللی ویتنام و … را دریافت کرده است. در قسمت پشتیبانی نیز این بروکر از روش‌های مختلف و با استفاده از زبان فارسی خدمات پشتیبانی را به کاربران ایرانی ارائه می‌کند. تلگرام، واتساپ، اسکایپ، تماس تلفنی، چت آنلاین، ایمیل و … از جمله روش‌های ارتباط با تیم پشتیبانی در این بروکر است.

۲. بروکر ایکس چیف (Xchief)

یکی دیگر از بروکرهای فعال در زمینه فارکس که بدون فیلتر می‌توان از آن استفاده کرد، ایکس چیف است. این بروکر در سال ۲۰۱۴ و در سنگاپور تاسیس شده و شعبه‌ی دیگر خود را نیز در نیجریه به ثبت رسانده است. علاوه بر این سوئیس و روسیه نیز از جمله کشورهایی هستند که نمایندگی این بروکر را دارند. جالب است بدانید این بروکر فارکس خدمات خود را به کاربران ایرانی نیز ارائه می‌کند. برای ورود، ثبت‌نام و انجام معامله می‌توانید از لینک https://xchief.com استفاده نمایید.

در حال حاضر این بروکر از دو پلتفرم متاتریدر ۴ و ۵ استفاده می‌کند. همچنین تنوع حساب‌های معاملاتی در این بروکر زیاد است و یک معامله‌گر می‌تواند بر اساس مقدار واریزی، میزان اسپرد، مقدار اهرم و … حساب مورد نظر خود را انتخاب کند. همچنین در این بروکر حساب اسلامی که بدون سواپ شبانه است نیز وجود داشته و کاربران مسلمان که قصد حضور در این بروکر را دارند می‌توانند از آن استفاده کنند.

در بخش اعتبار و رگوله، باید عنوان کرد که بروکر ایکس چیف از رگوله MISA استفاده می‌کند. این رگوله در سطح بین‌المللی بوده و از اعتبار خوبی برخوردار است.

از نظر پشتیبانی نیز این بروکر در سطح خوبی عمل کرده و توانسته روش‌های مختلفی را برای ارائه خدمات به مشتریان معرفی کند. این خدمات به صورت ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته فعال بوده و کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند. تلگرام، واتساپ،‌ ایمیل، تماس تلفنی و چت آنلاین، از جمله این روش‌های ارتباط است. البته از ارائه خدمات به زبان فارسی تاکنون اطلاعاتی در دسترس نمی‌باشد.

نکته‌ی جالب دیگری که درباره این بروکر وجود دارد، این است که می‌توان با استفاده از گزینه Iran Local Payments به ریال واریز یا برداشت داشته باشید. این موضوع می‌تواند در سرمایه‌گذاری یک معامله‌گر، اهمیت بسزایی داشته باشد.

۳. بروکر آلپاری (Alpari)

اگر در بازار فارکس فعالیت کرده باشید، حتما اسم بروکر آلپاری را شنیده‌اید. این مجموعه مالی از معتبرترین و معروف‌ترین بروکرهایی است که در زمینه فارکس فعالیت داشته و کاربران زیادی علی‌الخصوص کاربران ایرانی دارد. این بروکر در سال ۱۹۹۸ (بالغ بر ۲۵ سال پیش) و در شهر کازان روسیه تاسیس شد. به طور قطع می‌توان گفت که بروکر آلپاری از جمله بروکرهای معتبر و قدیمی است که تاکنون خدمات خود را به ایرانیان ارائه می‌دهد. دفتر مرکزی این بروکر در روسیه بوده اما در کشورهایی مانند اوکراین، مولداوی، ازبکستان، قزاقستان و گرجستان نیز شعبه دارد.

معامله‌گران به راحتی و با آدرس https://alpariforexfa.org/fa/ می‌توانند وارد این بروکر شده و بدون فیلتر، معاملات خود را انجام دهند. در این بروکر حساب‌های معاملاتی مختلفی بوده که معامله‌گر با توجه به سطح نیازمندی خود، می‌تواند از میان آن‌ها انتخاب کند. لازم به ذکر است که بروکر از حساب اسلامی نیز پشتیبانی کرده و تریدرهای مسلمان نیز می‌توانند وارد این بروکر شوند.

در خصوص موضوع رگوله، اینطور باید عنوان کرد که در حال حاضر آلپاری دارای رگوله سطح ۱ بین‌المللی نبوده اما رگوله‌های دیگری دارد. Alpari Comoros Ltd و Finacom از جمله رگوله‌هایی هستند که به عنوان یک ناظر در بروکر آلپاری فعال بوده و تا سقف ۲۰ هزار یورو کاربران را بیمه می‌کنند. همچنین در این بروکر پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر ۴ و ۵ وجود داشته و کاربران می‌توانند متناسب با سیستم عامل خود، هر کدام از آن‌ها را استفاده کنند. در این بروکر بالغ بر ۲۵۰ نماد معاملاتی از دسته‌بندی‌های مختلف وجود دارد و معامله‌گر به راحتی می‌تواند روی دارایی مورد نظر خود تمرکز کرده و معامله‌ی خود را آغاز کند.

نکته‌ی جالب‌توجه‌ی دیگر، امکان واریز و برداشت ریالی با استفاده از مجموعه‌ی تاپ‌چنج است. بنابراین کاربران آلپاری می‌توانند بدون دغدغه و با استفاده از این مجموعه، اقدام به واریز و برداشت ریالی کنند. همچنین سایر متد واریز و برداشت نیز در این بروکر به چشم می‌خورد.

در بخش پشتیبانی، این بروکر علاوه بر اینکه به روش‌های مختلفی نظیر چت آنلاین، تلگرام، واتساپ و ایمیل خدمات خود را به کاربران ارائه می‌کند، امکان پاسخ به زبان فارسی نیز در این بروکر وجود داشته و کاربران ایرانی به راحتی می‌توانند پاسخ سوالات خود را از تیم پشتیبانی این بروکر دریافت کنند. با بررسی‌های انجام‌شده مشخص گردید که این بروکر در ارائه خدمات پشتیبانی، سرعت و دقت‌ عمل مناسبی دارد.

۴. بروکر آمارکتس (AMarkets)

یکی دیگر از بروکرهای بدون فیلتر بازار فارکس که امکان فعالیت کاربران ایرانی در آن وجود دارد، بروکر آمارکتس است. این مجموعه‌ی مالی در سال ۲۰۰۷ و در جزایر کوک ثبت شده است. همچنین این مجموعه در کشورهایی مانند انگلستان، اوکراین، روسیه، ترکیه، قبرس، ارمنستان و … نمایندگی دارد. در این بروکر کاربران می‌توانند از پلتفرم‌های متاتریدر ۴ و ۵ برای انجام معاملات خود استفاده کنند. این پلتفرم‌ها برای تعداد بیش از ۴۰۰ دارایی و نماد معاملاتی فعال هستند.

تنوع حساب‌های معاملاتی در بروکر آمارکتس به ۴ عدد می‌رسد. همچنین این بروکر برای آن دسته از معامله‌گران مسلمان که به قوانین اسلام و شرع پایبند هستند نیز حساب اسلامی در نظر گرفته است. در خصوص رگوله، این بروکر از Mwali Comoros استفاده می‌کند. همچنین AMarkets LLC که توسط کمیسیون نظارت مالی FSC اداره می‌شود نیز به عنوان رگوله در این بروکر وجود دارد. در کنار این دو مورد، AMarkets LTD تحت عنوان FSA نیز به عنوان رگوله وجود دارد. با این اوصاف می‌توان این بروکر را از نظر رگوله و اعتبار ارزشمند دانست و به آن نمره قبولی داد.

چت آنلاین، تلگرام، ایمیل و تلفن تماس، از جمله راه‌های ارتباط با تیم پشتیبانی این بروکر است. جالب است بدانید امکان استفاده از زبان فارسی در این ارتباط وجود داشته و کاربر پشتیبان به زبان فارسی پاسخگوی مشتریان خواهد بود. این موضوع یک امتیاز فوق‌العاده برای بروکر آمارکتس به حساب می‌آید. علاوه بر این، امکان واریز و برداشت ریالی نیز توسط تیم توسعه‌دهنده‌ی این بروکر ایجاد شده است تا کاربران ایرانی به دور از فیلتر و با حداکثر امکانات، بتوانند در این بروکر حاضر و اقدام به فعالیت کنند. با استفاده از لینک https://fa.amarketsworld.com می‌توانید وارد این بروکر شده و در آن ثبت‌نام نمایید.

۵. بروکر مونتا مارکتس (Moneta Markets)

بروکر مونتا مارکتس از جمله بروکرهای تازه تاسیس در بازار فارکس بوده که در سال ۲۰۱۸ و در کشور قبرس ایجاد شد. جالب است بدانید این بروکر دارای رگوله توسط نهاد نظارتی سطح ۱ و۲ بوده و بالغ بر ۲۰۰ نماد معاملاتی در آن وجود دارد. همینطور این مجموعه مالی در حال حاضر دو پلتفرم محبوب متاتریدر ۴ و ۵ را در اختیار داشته و آن‌ها را به کاربران جهت انجام معامله، ارائه می‌کند. یکی از نقاط ضعف این بروکر در حال حاضر، عدم پشتیبانی از واریز و برداشت ریالی است. در حال حاضر تنها با استفاده از ارز دیجیتال می‌توانید اقدام به شارژ یا برداشت از حساب خود نمایید.

این بروکر توسط کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا تحت عنوان AGC Capital Securities Pty Ltd رگوله شده و خدمات خود را ارائه می‌کند. جالب است بدانید این نهاد نظارتی از معتبرترین مراجعی است که در این زمینه فعالیت می‌کند. علاوه بر این سازمان خدمات مالی سیشل نیز به صورت مستقیم روی این بروکر نظارت می‌کند. البته این رگوله از نوع آفشور است. فارغ از این دو رگوله، FSCA از آفریقای جنوبی نیز به عنوان رگوله در این بروکر حضور دارد.

در این بروکر ۳ نوع حساب معاملاتی قرار دارد که کاربران متناسب با ویژگی‌های هر کدام، می‌توانند انتخاب لازم را انجام دهند. لازم به ذکر است که این حساب‌ها دارای ویژگی اسلامی نیز بوده و کاربران می‌توانند در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

از نظر پشتیبانی نیز این بروکر در سطح مطلوب قرار داشته و کاربران می‌توانند از روش‌های متعددی نظیر چت آنلاین، تلفن تماس، ایمیل و شبکه‌های مجازی مانند ایکس، اینستاگرام و … استفاده کرده و با تیم پشتیبانی این بروکر ارتباط برقرار کنند. کاربران می‌توانند از طریق آدرس https://www.monetamarkets.com وارد این بروکر شوند.

جمع‌بندی نهایی بروکرهای بدون فیلتر بازار فارکس در ایران

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی بهترین بروکرهای فارکس که فیلتر نیستند پرداختیم و اطلاعاتی کاملی از ویژگی‌های آن‌ها در اختیار شما قرار دادیم. شما می‌توانید با بررسی این بروکرها و ارزیابی آن‌ها، بهترین انتخاب را داشته باشید و بتوانید سرمایه‌ی خود را افزایش دهید.

در پایان امیدواریم از مطالعه این مقاله در دانشکده بورس لذت برده باشید و این مقاله توانسته باشد اطلاعات ارزشمند و کاملی را در اختیار شما قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید سایر مقالات موجود در سایت را مطالعه کرده و اطلاعات خود را در خصوص بازارهای مالی افزایش دهید.

امتیاز مطلب:
5/5

اشتراک مطالب :

ارسال مطالب جدید به ایمیل شما

برای مشاهده مطالب جدید سایت ایمیل خود را در کادر زیر وارد و ثبت نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب پربازدید

دوره رایگان فارکس و ارز دیجیتال

برای دریافت دوره ؛ اطلاعات خود را وارد کنید

ورود / ثبت نام

لطفا جهت ورود به حساب کاربری یا ثبت نام
شماره تماس خود را وارد نمایید