تاثیر حمله طالبان در ریزش بورس

خبر حمله طالبان به پایگاه های مرزی ایران و همزمان با منفی شدن بورس، به نظر شما این دو رخداد ارتباطی باهم دارند؟

قطعا خبرهایی مثل تنش های رزمی و نظامی تاثیراتی بر بازار سرمایه نیز دارند اما باید توجه کرد که این تنش ها تا کجا ادامه دارد و چه زمانی پایان می یاد؟

با توجه به اینکه کشور ما تجربه هایی در این زمینه داشته و توانسته است به خوبی این شرایط را پشت سر بگذارد. مثل تجربه ای که در سال 97 داشت.

31 شهریور در تاریخ انقلاب اسلامی یادآور حمله حماسه آفرینی مظلومیت ملت غیور ایران در برابر تجاوز وحشیانه عراق است، و این روز هر سال با انجام رژه نیروهای مسلح کشور ایران گرامی داشته می شود.38 سال بعد در 31 شهریور باز خوستان و اهواز مورد هدف دشمنان قرارگرفتند و هنگامی که رژه نیروهای مسلح برای گرامیداشت شهادت رزمندگان در این شهر درحال برگزاری بود با اقدام کور تروریستی خود مردم عادی، سربازان و جانبازان حاضر در رژه به رگبار گلوله بستند که 25 شهید برجا گذاشت. این حمله حدود ساعت 9 صبح 31 شهریور 97 در بلوار قدس اهواز محل رژه نیروهای مسلح رخ داد. در این حادثه 25 نفر از غیرنظامیان و نیروهای نظامی و 68 نفر زخمی شدند. در این روزها بازار چند روز سراسر منفی شد و همه نماد ها سقط کردند ولی نکته قابل توجه این است که بعد از چند روز این حادثه جمع شد و بازار به روند قبلی خودش برگشت. در نتیجه اینکه موضوع تنش های نظامی چقدر طول خواهد کشید در آینده سرمایه گذاری تاثیر بسزایی دارد.

نقشه مرزی ایران و افغانستان

اگر شرایط موجود رو خوش بینانه در نظر بگیریم این چالش رفع خواهد شد و بازار به روند قبلی خود ادامه می دهد ولی اگر بدبینانه نگاه کنیم این چالش ادامه دار خواهد بود و در این شرایط ترس از دست دادن دارایی و سرمایه گذاری خود ترس منطقی و به جایی است، اینکه در این شرایط چگونه به این ترس غلبه کنیم را در ادامه باهم بررسی میکنیم.

اول اینکه شما باید بدانید در شرایط بحرانی و حساس همه دارایی ها مثل سهام،ملک، خودرو و دلار و غیره پر ریسک محسوب میشوند و در شرایط بحرانی به خصوص تنش نظامی به دنبال سقوط جامعه دارایی ها هم سقوط خواهند کرد و این موضوع مخصوص سهام نیست، و این رخدادها ثابت شده است.

در شرایط بحران اقتصادی و چه نظامی بهترین راهکار برای پایین آوردن ریسک سرمایه گذاری افزودن طلا به دارایی های خود هست. طلا تنها دارایی هست که ارزش دارایی شما را حفظ می کند و ریسک سبد شما را کاهش می دهد،بنابراین شما باید بخش قابل توجهی از سرمایه خود را به طلا اختصاص دهید.

تنها دارایی که در این شرایط بحرانی ارزش دارایی شما رو حفظ می کند طلا است نه ملک و خودرو و غیره. پس برای مدیریت سرمایه خود در شرایط حساس و بحرانی بخش عمده سرمایه خود را به طلا اختصاص دهید.

تجربه بارها ثابت کرده که افراد در این شرایط دست به کارهای دور از ذهن و غیرمنطقی رو می آورند و فکر میکنند با فروش هیجانی و نوسنانهای بی پایه در امان هستند، در حالیکه بهترین اقدام برای شما سرمایه گذاران در این شرایط، پایین آوردن تعداد معاملات و بالابردن کیفیت معاملات هست.

امتیاز مطلب:
5/5

اشتراک مطالب :

ارسال مطالب جدید به ایمیل شما

برای مشاهده مطالب جدید سایت ایمیل خود را در کادر زیر وارد و ثبت نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب پربازدید

برای دانلود خلاصه کتاب ها نام و ایمیل خود را وارد نمایید

ورود / ثبت نام

لطفا جهت ورود به حساب کاربری یا ثبت نام
شماره تماس خود را وارد نمایید