تحلیل تکنیکالی و فاندامنتالی نماد شاروم

سهم شرکت شاروم

نماد شاروم مربوط به به پتروشیمی ارومیه هست که در سال 1377 درارومیه تاسیس شده است. برخلاف عقیده بسیاری از دوستان که این شرکت را تولیدی اوره می دانند باید بدانید که این شرکت اوره ساز نیست در حالیکه شرکت شاروم مصرف کننده اوره و آمونیاک است. محصولات اصلی شرکت شاروم شامل سولفات پتاسیم و کریستیال منالین می باشد که تقریبا 95 درصد فروش این شرکت در داخل کشور اتفاق می افتد و کمتر از 5 درصد آن در سال به کشورهای مختلف صادر می شود. ظرفیت تولید این شرکت سالانه  40 هزار تن سولفات پتاسیم و 4 هزار تن کریستیال منالین هست.

پتروشیمی شاروم

نکته قابل توجه این است که شما نباید شرکت شاروم را با شرکت هایی مثل خراسان، شیراز، و شپدیس و کرمانشاه مشابه و مثل هم بدانید زیرا این شرکت ها محصول شان اوره می باشد درحالیکه شرکت شاروم مصرف کننده اوره می باشد.

بالا رفتن نرخ اوره در سطح جهانی به نفع شرکت هایی مثل خراسان،شیراز،شپدیس و کرمانشاه می شود که تولید کننده اوره می باشند و از طرف دیگر به ضرر شرکتی مثل شاروم می باشد که مصرف کننده اوره می باشد. وقتی قیمت اوره کاهش پیدا می کند به ضرر شرکت هایی نظیر خراسان،شپدیس و کرمانشاه که تولیدکننده اوره هستند و به نفع مصرف کننده اوره مثل شاروم می شود.

طی دو سال گذشته با رخ دادن جنگ بین اوکراین و روسیه با بالا رفتن قیمت گاز و اوره شاهده رشد قیمت سهم های تولیدکننده اوره مثل شپدیس و شیراز و خراسان و کرمانشاه بودیم ولی در حال حاضر با برگشت قیمت گاز به نرخ گازجهانی تعادلی خودش و پایین آمدن نرخ اوره سازها و به دنبال آن پایین آمدن نرخ قیمت اوره الان از محدوده 1000 دلار به 300 دلار به نفع مصرف کنندگان اوره و به ضرر تولیدکنندگان اوره است. در نتیجه درحال حاضر کاهش نرخ اوره به نفع شرکت شاروم می باشد و میتواند در آینده باعث رشد روند سود آوری این شرکت شود

از لحاظ تکنیکالی نمودار شاروم در سال 99 به مقاومت 3598 تومن رسیده و به سمت پایین افت پیداکرده است و توانسته است این محدوده را رد کند و رشد خیلی خوبی را انجام داده است.

با توجه به نمودار اصل تبدیل سطح فوق العاده ای مشاهده می شود که در واقع شاروم در حال حاضر اصلاح مقطعی دارد ولی قطعا در آینده رشد خیلی بیشتری را خواهد داشت.

امتیاز مطلب:
5/5

اشتراک مطالب :

ارسال مطالب جدید به ایمیل شما

برای مشاهده مطالب جدید سایت ایمیل خود را در کادر زیر وارد و ثبت نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

آموزش پیشنهادی دانشکده بورس

دوره پیشنهادی دانشکده بورس

مطالب پربازدید

ورود / ثبت نام

لطفا جهت ورود به حساب کاربری یا ثبت نام
شماره تماس خود را وارد نمایید