مقایسه کارگزاری های ایران|بهترین کارگزاری‌ های بورس سال ۱۴۰۳

مقایسه کارگزاری های ایران|بهترین کارگزاری‌ های بورس سال ۱۴۰۳

دانشکده بورس در این مقاله آموزش رایگان بورس به بررسی مقایسه کارگزاری های ایران و بهترین کارگزاری های بورس سال 1403 میپردازد.

انتخاب کارگزاری برای ورود به بازار سرمایه از مهم‌ترین تصمیماتی است که یک سرمایه‌گذار می‌تواند اتخاذ کند. کارگزاری‌های فراوان و مختلفی در ایران فعالیت می‌کنند که هر کدام ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی را به کاربران خود ارائه می‌دهند. از این رو انتخاب کارگزاری مناسب ارزشمند است که می‌توانید از خدمات آن در جهت افزایش سرمایه و حضور مفید در بازار سرمایه، استفاده نمایید.

این موضوع سبب شده است تصمیم به تولید مقاله‌ای بگیریم که در آن مقایسه‌ای بین بهترین کارگزاری‌ها انجام شده و معیارها و شاخص‌های لازم برای انتخاب را پیش‌روی سرمایه‌گذار قرار می‌دهد. اگر تصمیم دارید در بازار سرمایه ایران حضور داشته باشید اما نمی‌دانید کدام کارگزاری برای شما ارزشمندتر است، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله آموزش بورس همراه دانشکده بورس باشید تا بتوانید به این مطالب ارزنده، دسترسی پیدا کنید.

معیار های انتخاب کارگزار بورس

در مرحله نخست، سرمایه‌گذار باید بداند که برای انتخاب یک کارگزاری ارزشمند، باید چه پارامترهایی را در نظر بگیرد. در واقع باید بدانیم برای حضور در یک کارگزاری، دنبال چه مواردی هستیم و آیا این مجموعه چنین خدماتی را ارائه می‌کند یا خیر. در حال حاضر بسیاری از کارگزاری‌های فعال در ایران دارای رتبه «الف» هستند؛ به عبارتی این دسته از مجموعه‌ها جزء برترین‌ها بوده و می‌توان روی خدمات آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد.

برای اینکه بتوانیم یک فهرست از بهترین کارگزاری‌های موجود در بازار سرمایه ایران تشکیل دهیم، معیارهایی نظیر ارزش معاملات، خدمات پشتیبانی، سامانه‌های معاملاتی، ابزارهای کاربردی برای معامله، میزان کارمزد، تعداد شعب و … را مورد بررسی قرار دادیم. البته معیارهای تاثیرگذار دیگری همچون باشگاه مشتریان، اعتبار معاملاتی، قدمت کارگزاری، خدمات مشاوره، تحلیل سهام و … نیز در این دسته‌بندی نقش مهمی ایفا می‌کنند. در جدول زیر به صورت خلاصه نام ۱۱ کارگزار برتر به همراه سال تاسیس و تعداد شعب عنوان شده است. لازم به ذکر است که تمام مجموعه‌های زیر، دارای رتبه «الف» بوده و از این بابت در بالاترین سطح فعالیت می‌کنند.

 

 

جدول رتبه بندی کارگزاری های بورس ایران

رتبه

نام کارگزاری

سال تاسیس

تعداد شعب

۱

مفید

۱۳۷۳

بالغ بر ۵۰۰۰

۲

آگاه

۱۳۸۴

بالغ بر ۱۱۰

۳

مبین سرمایه

۱۳۸۸

بالغ بر ۹۰

۴

فارابی

۱۳۸۷

بالغ بر ۶۰

۵

پاسارگاد

۱۳۸۵

۳۷

۶

حافظ

۱۳۸۷

۲۱

۷

اقتصاد بیدار

۱۳۸۳

۲۲

۸

نهایت‌نگر

۱۳۸۸

۲۴

۹

پارسیان

۱۳۸۴

۸

۱۰

سهم آشنا

۱۳۷۱

۲۲

۱۱

بورس بیمه ایران

۱۳۷۵

۳۰

بررسی بهترین کارگزاری‌های بازار سرمایه ایران

۱. کارگزاری مفید

به احتمال زیاد تاکنون نام کارگزاری مفید را شنیده‌اید. این مجموعه مالی از قدیمی‌ترین‌ها در این زمینه بوده و نخستین کارگزاری موجود در ایران بوده که از سرویس معاملات آنلاین استفاده کرده است. جالب است بدانید کارگزاری مفید در اغلب داده‌های سالیانه که مربوط به ارزش معاملات خرید و فروش بوده، رتبه نخست را بدست آورده است.

کارگزاری مفید

این کارگزاری دارای سیستم اختصاص اعتبار به مشتریان، طرح‌های مختلف جهت ارائه سود (مانند طرح حامی که به مانده حساب سرمایه‌گذار سود اختصاص می‌دهد)، سامانه‌های معاملاتی متنوع، جوایز مختلف در باشگاه مشتریان، صندوق‌های متنوع جهت سرمایه‌گذاری، سبدگردانی اختصاصی، کلاس‌های آموزشی، مطالب آموزشی بورس و … است.

سیستم پشتیبانی این کارگزاری در ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و کاربران می‌توانند از طریق تماس تلفنی، تیکت، پشتیبانی و چت آنلاین و … با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشند. از نظر سامانه معاملاتی نیز در این کارگزاری دو سامانه ایزی‌تریدر و مفید آنلاین وجود داشته و کاربران می‌توانند با استفاده از سامانه مربوط به معاملات آتی نیز به معاملات مربوط به این حوزه دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است این کارگزاری بالغ بر ۱۱ میلیون کاربر فعال داشته و بیش از ۳۸۰ هزار میلیارد دارایی تحت مدیریت دارد.

۲. کارگزاری آگاه

دیگر کارگزاری مطلوب و ارزشمندی که خدمات خود را به کاربران ارائه داده و بسیاری از سرمایه‌گذاران در آن عضویت دارند، آگاه است. این کارگزاری دارای ویژگی‌هایی اعم از آموزش‌های رایگان و غیر رایگان به شیوه حضوری و آنلاین، باشگاه مشتریان و ارائه خدماتی مانند بسته‌های اعتباری و تخفیف کارمزد، صندوق‌های متنوع سرمایه‌گذاری، تخصیص سود به مانده حساب، سبدگردانی اختصاصی و … است.

کارگزاری آگاه

کارگزاری آگاه دارای بیش از ۵ میلیون کاربر فعال بوده و بیش از ۷۰ هزار میلیارد سرمایه تحت مدیریت دارد. همچنین این کارگزاری دارای سامانه معاملاتی آنلاین به‌نام آساتریدر بوده که دارای ویژگی‌های ارزنده‌ای مانند سرعت بالا، امکان تحلیل تکنیکال و … است.

از نظر سطح خدمات پشتیبانی نیز این کارگزاری مانند مفید، دارای تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته بوده و از طریق روش‌های مختلفی مانند چت آنلاین، ایمیل، تیکت و تماس تلفنی می‌توانید با این کارشناسان در ارتباط باشید.

۳. کارگزاری مبین سرمایه

دیگر کارگزاری مطرح موجود در لیست که از آن به عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های موجود و فعال در زمینه بورس و بازار سرمایه ایران یاد می‌شود، مبین سرمایه است. این کارگزاری در سال ۱۳۸۸ تاسیس و وارد بازار بورس ایران شد. پس از گذشت مدتی از فعالیت این مجموعه، آن‌ها توانستند علاوه بر بورس اوراق بهادار، به بورس انرژی نیز وارد شوند. این کارگزاری در سال ۱۳۹۰ عنوان بهترین کارگزاری بورس کالا و در سال ۱۳۹۹ عنوان سومین کارگزاری برتر در زمینه بازار بورس ایران را از آن خود کرد.

کارگزاری مبین سرمایه

در این مجموعه می‌توان خصوصیاتی اعم از تخصیص سود به مانده حساب، ارائه رویدادهای آموزشی و مقالات مفید، باشگاه مشتریان و دریافت خدمات ارزنده، جایزه و خدمات متنوع در مناسب‌های گوناگون، تخفیف کارمزد و … را پیدا و از آن‌ها استفاده نمود. همچنین این کارگزاری از نظر سامانه‌های معاملاتی، از جمله مجموعه‌های غنی در این زمینه بوده و دارای ۴ سامانه معاملاتی به شرح زیر است:

  • سامانه معاملات آنلاین اسمارت که برای دسکتاپ ویندوز و موبایل طراحی شده است. در این پلتفرم آنلاین می‌توانید معاملات پرسرعتی را تجربه کرده و از آن برای افزایش سرمایه و دارایی خود بهره ببرید.
  • سامانه آنلاین پلاس که آن هم برای دسکتاپ ویندوز و موبایل طراحی شده است. این سامانه مشابه سامانه آنلاین سایر کارگزاری‌ها بوده و به دلیل زیرساخت‌هایی که دارد، از سرعت کمتری برخوردار است.
  • سامانه معاملات آفلاین سهام که می‌توانید خارج از تایم کاری بازار سهام سفارشات خود را ثبت تا پس از شروع بازار، آن‌ها در سامانه درج و به سرعت اقدام به معامله شوند.
  • آخرین سامانه موجود در این کارگزاری نیز مربوط به آنلاین آتی بوده ک جهت معاملات آتی برای کاربران فعال شده و از طراحی کاربرپسندی برخوردار است.

در زمینه پشتیبانی، این کارگزاری از روز شنبه لغایت چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ عصر تیم کارشناسی و ارائه خدمات به کاربران دارد. در ساعات و روزهای دیگر نیز کاربران می‌توانند از طریق ایمیل، سوالات خود را مطرح کرده تا تیم پشتیبانی در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهد. از نظر پشتیبانی این کارگزاری نسبت به مفید و آگاه از سطح پایین‌تری برخوردار است.

۴. کارگزاری فارابی

دیگر مجموعه‌ی مالی فعال در بازارهای مالی که کاربران زیادی از آن استفاده کرده و رضایت خود را اعلام کرده‌اند، فارابی است. این کارگزاری در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد و هم‌اکنون در بازارهای سهام یا اوراق بهادار (بورس و فرابورس)، بورس کالا و بورس انرژی فعال است. جالب است بدانید در سال ۱۳۹۷ این کارگزاری عنوان بهترین مجموعه مالی را از آن خود کرده است.

کارگزاری فارابی

ارائه خدمات سبد‌گردانی، خدمات آموزشی در دسته‌بندی‌های مختلف اعم از تحلیل‌گری و معاملات، باشگاه مشتریان با ارائه خدماتی نظیر تخفیف کارمزد، دریافت اعتبارات و تبدیل امتیاز به وجه نقد، ویدئوهای آموزشی در راستای بازارهای سرمایه ایران، تنوع ابزارهای معاملاتی و … از جمله ویژگی‌های این کارگزاری هستند.

از نظر سامانه‌های معاملاتی، این کارگزاری تمام خدمات خود را در قالب یک سامانه آنلاین به نام فارابیسکو ارائه می‌کند. این سامانه برای دسکتاپ ویندوز و موبایل ارائه شده و کاربران می‌توانند باتوجه به سیستم عامل خود، اقدام به نصب نسخه‌ی مورد نظر خود کنند. در این سامانه می‌توانید در ۲۴ ساعت شبانه روز سفارش خود را ثبت و به ابزارهای متنوع و مختلف مالی برای تحلیل‌گری دسترسی داشته باشید.

از نظر پشتیبانی نیز این کارگزاری مجهز به کارشناسانی خبره و توانا بوده که می‌توانند در ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته ابهامات کاربران و مشتریان را پاسخ دهند. لازم به ذکر است که از طریق چت آنلاین، تلفن تماس، ایمیل و … می‌توانید با تیم کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

۵. کارگزاری بانک پاسارگاد

یکی از قوی‌ترین مجموعه‌های مالی موجود در ایران که از زیرمجموعه‌های بانک پاسارگاد بوده، کارگزاری این بانک است. این کارگزاری در سال ۱۳۸۵ تاسیس و شروع به فعالیت کرد. با استفاده از این مجموعه‌ مالی می‌توانید به بازارهای بورس و فرابورس، کالا و انرژی دسترسی پیدا کرده و در آن‌ها اقدام به معامله کنید.

کارگزاری بانک پاسارگاد

این کارگزاری بالغ بر ۱۷ سال است که در حال ارائه خدمات به کاربران خود بوده و دارای ویژگی‌هایی اعم از ارائه خدمات مالی تحت عنوان تحلیل تکنیکال و بنیادی(پاسارگاد تحلیل)، باشگاه مشتریان به همراه ویژگی‌ها و خدمات ارزنده و … است. البته در کنار این ویژگی‌های مثبت، این کارگزاری از برخی ویژگی‌ها که سایر کارگزاری‌ها از آن برخوردار هستند، محروم است. به عنوان مثال روی مانده حساب مشتری سودی تخصیص داده نشده و نمی‌توان اعتبار معاملاتی از این کارگزاری و باشگاه مشتریان آن تهیه کرد.

در کارگزاری بانک پاسارگاد می‌توانید به سامانه معاملاتی پاسارگاد تریدر دسترسی پیدا کرده و در آن اقدام به معامله کنید. این سامانه دارای ویژگی‌های ارزنده‌ای مانند فیلترنویسی، دسته‌بندی داده‌های بازار، نسخه‌های وب و موبایل، نمایش تحلیل تکنیکال و بنیادی و … است. همچنین نحوه پشتیبانی این کارگزاری در سطح مطلوب تعیین شده و کاربران می‌توانند از طریق روش‌های تلفن، ایمیل، تیکت و … با تیم کارشناسان این کارگزاری در تماس باشند.

۶. کارگزاری حافظ

یکی از باسابقه‌ترین کارگزاری‌های موجود و فعال در زمینه بازار بورس ایران، کارگزاری حافظ است. این مجموعه مالی در اوراق بهادار، بورس کالا و بورس انرژی فعال بوده و کاربران حاضر در این کارگزاری می‌توانند به این بازارهای مالی دسترسی داشته باشند. در سال ۱۴۰۱ این کارگزاری به عنوان چهارمین کارگزاری برتر در زمینه معاملات سهام معرفی شد. در حال حاضر این کارگزاری بالغ بر ۴۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه داشته و بیش از ۲۰ شعبه در سراسر کشور دارد.

کارگزاری حافظ

ارائه مطالب و ویدئوهای آموزشی، ارائه اعتبارات معاملاتی، باشگاه مشتریان با خدمات متنوع و ارزشمند، خدمات سبد‌گردانی و … از جمله ویژگی‌ها و امکاناتی است که در این کارگزاری وجود داشته و سرمایه‌گذاران حاضر در آن می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. از نظر سامانه‌های معاملاتی نیز کارگزاری حافظ دارای ۳ سامانه آنلاین پلاس، معاملات برخط و آنلاین کالا بوده و کاربران می‌توانند با استفاده از هر کدام از این سامانه‌ها، به بازار سرمایه ایران دسترسی پیدا کنند. البته علاوه بر موارد فوق، سامانه آفلاین نیز در این کارگزاری تعبیه شده و کاربران می‌توانند سفارشات آفلاین خود را وارد و ثبت کنند.

از نظر پشتیبانی نیز کاربران می‌توانند از طریق تماس تلفنی، ایمیل، چت آنلاین در سایت، ثبت تیکت و … با تیم پشتیبانی این کارگزاری در ارتباط باشند. البته کاربران از شنبه تا سه شنبه ساعت ۸ صبح الی ۱۷ عصر و در روز چهارشنبه از ۸ صبح الی ۱۶ عصر می‌توانند با تیم پشتیبانی این مجموعه ارتباط برقرار کنند.

۷. کارگزاری اقتصاد بیدار

کارگزاری اقتصاد بیدار از جمله مجموعه‌های مالی فعال در بازار بورس ایران بوده که مشتریان زیادی به سبب خدمات متمایز و ارزشمند خود دریافت نموده است. این کارگزاری بالغ بر ۱۷ سال در حال ارائه خدمات مالی به کاربران بوده و در بازارهای اوراق بهادار، بورس کالا و انرژی حاضر است. جالب است بدانید بورس کالای کشاورزی توسط این کارگزاری ایجاد شد. همچنین کارگزاری اقتصاد بیدار به عنوان نخستین مجموعه‌ای بوده که دارای تالار اختصاصی کالایی در کشور است.

کارگزاری اقتصاد بیدار

مشاوره‌های تخصصی، خدمات سبدگردانی، دوره‌های آموزشی در سطح رایگان و دوره‌های پیشرفته در سطح غیر رایگان، تخفیف معاملات و تخصیص اعتبار معاملاتی، از جمله ویژگی‌هایی است که در این مجموعه مالی مشاهده می‌شود. یکی از نقاط ضعف این کارگزاری، عدم وجود باشگاه مشتریان است.

این کارگزاری دارای سامانه‌های بیدار تریدر، تی اس ای تریدر، اکسیر، سامانه کلاسیک برخط، سامانه آفلاین و سامانه معاملاتی صحرا است. همانطور که مشاهده می‌کنید این کارگزاری پر از سامانه‌های معاملاتی ارزشمند و مفید بوده و کاربران می‌توانند از تنوع آن در جهت بهبود روند معاملاتی خود استفاده کنند.

در رابطه با خدمات پشتیبانی، کارگزاری اقتصاد بیدار از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند با استفاده از روش تماس تلفنی، در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۴ شب و روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۷ عصر با تیم کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنند. همچنین از طریق چت آنلاین، ثبت تیکت و دایرکت اینستاگرام نیز می‌توانید به صورت ۲۴ ساعته اقدام کرده و با کارشناسان این کارگزاری ارتباط برقرار کنید.

۸. کارگزاری نهایت‌ نگر

عنوان هشتمین کارگزاری موجود در لیست، مربوط به کارگزاری نهایت‌نگر است. این مجموعه در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد و در سال کنونی یعنی ۱۴۰۳ عنوان یکی از بهترین کارگزاری‌های موجود در بازار سرمایه ایران را از آن خود کرد. این مجموعه در بازارهای اوراق بهادار، کالا و انرژی فعال بوده و به همین سبب، مشتریان زیادی را در مجموعه‌ی خود می‌بیند.

کارگزاری نهایت‌ نگر

تخصیص سود به مانده حساب تحت عنوان طرح نهابان، مشاوره اختصاصی برای سرمایه‌گذاری، ارائه خدمات سبدگردانی و ارائه اعتبار معاملاتی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، انتشار گزارش‌های تحلیل‌گری در زمینه آموزش رایگان تحلیل تکنیکال و ارائه ابزارهای متنوع در سامانه ارشن از جمله ویژگی‌های بارز و ارزشمند این کارگزاری برای کاربران خود است.

برای انجام معاملات در این کارگزاری، سامانه آنلاین نهایت‌نگر تحت عنوان نهارخ وجود دارد. این سامانه دارای دو نسخه دسکتاپ و موبایل بوده که کاربران با استفاده از نوع سیستم عامل خود، می‌توانند از آن استفاده کنند. یکی از نکات جالب این سامانه معاملاتی، امکان ذخیره‌سازی نمودارهای تکنیکال است. در حال حاضر بسیاری از مجموعه‌هایی که امکان تحلیل‌گری و بررسی نمودار را به تحلیل‌گران می‌دهند اشتراکی شده و برای استفاده از آن باید مبلغی توسط تحلیل‌گر واریز شود. در این سامانه معاملاتی می‌توانید عضو شده و به صورت رایگان از امکانات آن استفاده نمایید.

در خصوص راه‌های پشتیبانی نیز می‌توانید از طریق تماس تلفنی، پشتیبانی آنلاین در سایت و ایمیل با تیم پشتیبانی این کارگزاری ارتباط برقرار کنید.

۹. کارگزاری پارسیان

کارگزاری پارسیان نیز در لیست مجموعه‌های مالی برترمان قرار گرفته است. این کارگزاری زیرمجموعه گروه مالی پارسیان بوده و در سال ۱۳۸۴ تاسیس و مجوز فعالیت خود را دریافت نمود. این مجموعه در بازار بورس اوراق بهادار، بورس کالا و بورس انرژی فعالیت داشته و سرمایه‌گذاران می‌توانند متناسب با سطح نیازمندی خود، وارد هر کدام از این بازارها شوند.

کارگزاری پارسیان

این کارگزاری در سال ۲۰۱۸ توانست مدال برنز لیگ قهرمانان فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی را کسب کند که از جمله امتیازات ارزشمند این کارگزاری به حساب می‌آید. البته باید عنوان کرد که این مجموعه دارای مقالات یا ویدئوهای آموزشی و باشگاه مشتریان نبوده و این موارد از نقاط ضعف آن به حساب می‌آید.

در کارگزاری پارسیان تعداد زیادی سامانه آنلاین برای معاملات وجود دارد. سامانه معاملات برخط سهام، سامانه معاملات برخط کالا، سامانه معاملاتی صحرا، سامانه معاملاتی اکسیر، سامانه معاملاتی پاتریس و سامانه معاملاتی آفلاین، از جمله سامانه‌های معاملاتی موجود در این کارگزاری بوده که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند.

از نظر پشتیبانی، این کارگزاری روش‌های گفتگوی آنلاین در سایت، تماس تلفنی، ثبت تیکت و ایمیل را برای مشتریان خود ارائه کرده است تا از این روش‌ها، سرمایه‌گذاران بتوانند با تیم پشتیبانی تماس برقرار کرده و مشکلات خود را عنوان کنند.

۱۰. کارگزاری سهم آشنا

دیگر مجموعه با قدمت و قدیمی که در سال ۱۳۷۱ تاسیس شد، کارگزاری سهم آشنا است. این مجموعه مالی بالغ بر ۳۰ سال و نزدیک به دو دهه است که در بازارهای مالی ایران فعالیت می‌کند. لازم به ذکر است که این مجموعه تمام مجوزهای لازم برای فعالیت در بازار بورس اوراق بهادار، آتی سهام، بورس کالا و بورس انرژی را دریافت کرده و کاربران با خیال راحت می‌توانند در این مجموعه عضو شوند.

کارگزاری سهم آشنا

جالب است بدانید کارگزاری سهم آشنا دارای اولین مجوز نمایندگی خارج از کشور و در شهر تورنتو کانادا است. تخصیص اعتبارات جهت انجام معامله، خدمات متنوع برای سرمایه‌گذاران در قالب باشگاه مشتریان، خدمات آموزشی رایگان به کاربران و آشنایی آن‌ها با بازار سرمایه و … از جمله ویژگی‌ها و امکاناتی بوده که در این مجموعه مالی برای اعضا فراهم شده است.
سامانه آنلاین اکسیر در کارگزاری سهم آشنا برای سرمایه‌گذاران وجود دارد تا آن‌ها بتوانند به بازار سرمایه ایران دسترسی داشته باشند. البته سامانه آفلاین جهت ثبت سفارشات نیز در این کارگزاری برای مشتریان تدارک دیده شده است. لازم به ذکر است که امور پشتیبانی این کارگزاری نیز به صورت تلفنی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ صبح لغایت ۱۷ عصر بوده، همچنین کاربران می‌توانند از طریق گفتگوی آنلاین در سایت، ایمیل و تیکت سوالات خود را مطرح کرده تا تیم پشتیبانی در اسرع وقت پاسخگوی آنان باشند.

۱۱. کارگزاری بورس بیمه ایران

سرانجام به بررسی آخرین مورد رسیده‌ایم. کارگزاری بورس بیمه ایران در سال ۱۳۷۵ تاسیس و از آن زمان تاکنون خدمات خود را به کاربران خود ارائه می‌کند. این کارگزاری از سرعت بالایی برای خرید و فروش برخوردار بوده و دارای ۴۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه اولیه برای انجام معامله است. جالب است بدانید در زمینه کارگزاری‌های دولتی، کارگزاری بورس بیمه ایران در جایگاه نخست در این زمینه قرار دارد. همچنین کاربران می‌توانند از صندوق‌های متنوع سرمایه‌گذاری و خدمات سبدگردانی این مجموعه نیز استفاده کنند.

کارگزاری بورس بیمه ایران

سامانه معاملاتی موجود در این کارگزاری اکسیر نام داشته که کاربران می‌توانند از آن در دسکتاپ ویندوز و موبایل خود استفاده کنند. البته کاربران می‌توانند از اپلیکیشن رایان همراه نیز برای استفاده از این کارگزاری در موبایل بهره ببرند. در خصوص پشتیبانی نیز این کارگزاری در روزهای شنبه الی چهارشنبه و از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۶:۳۰ عصر خدمات خود را در قالب تماس تلفنی، گفتگوی آنلاین، حساب کاربری در صفحات مجازی و … به مشتریان ارائه می‌کند.

جمع‌بندی نهایی مقایسه کارگزاری های ایران و بهترین کارگزاری‌ های بورس سال ۱۴۰۳

کارگزاری‌ها امروزه نقش بسیار مهمی را در سرمایه‌گذاری ایفا کرده و به عنوان پلی میان سرمایه‌گذار و بازارهای مالی ایران قرار دارد. کاربران برای اینکه بتوانند حداکثر بازدهی را از سرمایه و دارایی خود دریافت کنند، نیاز دارند یک مجموعه یا کارگزاری مالی درست را انتخاب کرده و از آن برای بازدهی حداکثری بهره‌مند شوند. در این خصوص نیاز است برخی از پارامترها و ویژگی‌های ارزشمند یک کارگزاری بورس بررسی و سپس اقدام به حضور در آن شود.

در این مقاله سعی کردیم در ابتدا بهترین شاخص‌ها و پارامترهای لازم برای انتخاب یک کارگزاری را بیان و سپس با معرفی بهترین مجموعه‌های مالی در این زمینه، مقاله را به اتمام رساندیم. در پایان امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات کافی و ارزشمندی را از آن دریافت کرده باشید. شما می‌توانید سایر مقالات موجود در دانشکده بورس را مطالعه و اطلاعات کامل و مفیدی را از آن‌ها استخراج کنید.

امتیاز مطلب:
5/5

اشتراک مطالب :

ارسال مطالب جدید به ایمیل شما

برای مشاهده مطالب جدید سایت ایمیل خود را در کادر زیر وارد و ثبت نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

آموزش پیشنهادی دانشکده بورس

مطالب پربازدید

دوره رایگان فارکس و ارز دیجیتال

برای ثبت نام دوره ؛ کلیک کنید👇

ورود / ثبت نام

لطفا جهت ورود به حساب کاربری یا ثبت نام
شماره تماس خود را وارد نمایید