تحلیل تکنیکال و فاندامنتال سهم کگل

شرکت سنگ آهن گل گهر در تاریخ 1370/12/15 در اداره ثبت شرکت های شهرستان سیرجان رسید. پروانه بهره برداری اولیه در 1372/5/17 صادر شده بود که به مدت 25 سال دیگر به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تمدید گشت. در سال 1382 طبق مصوبه مجمع عمومی فوق العاده شرکت سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد و در تاریخ 1383/6/8 سهام آن در بازار بورس اوراق بهادار عرضه گردید. نام شرکت در تاریخ 1390/3/30 از سنگ آهن گل گهر به شرکت صنعتی معدنی  گل گهر تغییر یافت.

شرکت سنگ آهن گل گهر (کگل)

موضوع فعالیت  شرکت عبارت است از اکتشاف و استخراج و بهره برداری از معادن فلزی و غیر فلزی از جمله سنگ آهن و تولید سنگ آهنن دانه بندی شده و کنسانتره و گندله و فولاد و انواع محصولات فولادی و نصب و راه اندازی و تعمیرات و نگهداری و بازرسی و سرویس ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز شرکت و خرید و تهیه انواع ماشین آلات و تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز برای انجام موضوع شرکت می باشد.

شرکت صنعتی معدنی گل گهر با نماد کگل از سال 1372 در بازار فعالیت خود را شروع کرده است و فعالیت اصلی این شرکت تولید و استخراج کنسانتره آهن هست که ظرفیت تولید سالانه این شرکت تقریبا 8 میلیون و 570 هزار تن می باشد. این شرکت از نظر فاندامنتال و بنیادی جزو شرکت های برتر صنعت خودش محسوب می شود. و سودآوری خوبی را همواره داشته است.

در چندسال اخیر فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرد ولی همواره اوضاع این شرکت رو به بهبود بوده است و درحال حاضر  درحال اجرای طرح های توسعه های زیادی می باشد. هفته آینده چهارشنبه 7/4/1402 ساعت 14 مجمع عادی عمومی سالانه و مجمع فوق العاده برگزار خواهد شد . اطلاعات مالی این شرکت در سال منتهی به 29/12/1401 یعنی سال گذشته عبارت است از درآمد شرکت برای یک سال کمل 62 هزتار میلیارد تومان بوده که 21 هزار میلیارد تومان آن سود خالص بوده است و به ازای هر سهم 774 ریال تا الان تشخیص داده اند که قرار است در هفته آینده ای پی اس آن تصویب شود و دی پی اس آن مشخص شود.  پرداخت سود این شرکت هم شهریورماه در سامانه سجام به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

نماد شرکت کگل از دوشنبه بسته خواهد شد و چهارشنبه 7 تیرماه به مجمع خواهد رفت. در سال گذشته این شرکت 2085 ریال EPS داشته که 1270 ریال را به عنوان دی پی اس پرداخت کرده است. یعنی 70 درصد آن.

تحلیل تکنیکال کگل

با توجه به ای پی اس 774 ریالی امسال این شرکت اگر مثل سال گذشته 70 درصد آن را به عنوان دی پی اس پرداخت کند تقریبا حدود 450 الی 460 ریال به ازای هر سهم پرداخت می کند.در ادامه به تحلیل تکنیکالی نماد کگل می پردازیم این نماد در یک کانال موازی قرار گرفته و رشد ها و ریزش های متعددی تجربه را تجربه کرده است و افت شدیدی را از سال ۹۹ تا به الان داشته است اما با این وجود از اوایل سال رشد های نسبتاً خوبی را به بالا داشته است روی محدوده قیمتی ۷۷۲ تومن یک خط استاتیک و مقاومت ای داشته که در سال ۹۹ چندین بار به این ناحیه برخورد کرده است و در سال ۱۴۰۲ هم نزدیک به این ناحیه شده و به سمت پایین افت کرده است.برای اینکه حمایت های از را تشخیص دهیم فیبوناچی بهترین ابزار میباشد از موج های کوچک جنبش اصلاح قبل شروع میکنیم و ناحیه حمایتی ۶۵۰ تومان به ۶۱۱ تومان به ترتیب حمایت های اول و دوم کگل هستند که از این ناحیه کندل های مثبت خود را ایجاد می‌کند نکته قابل توجه این است که در هفته آینده این نماد به به مجمع خواهد رفت.شما به عنوان یک تحلیلگر و سرمایه‌گذار باید بدانید اگر یک سهامی به مجمع رفت و در یک روند صعودی و ابتدای موج جنبشی قرار داشته باشد بعد از برگشت این نماد از مجمع رشد قیمتی خیلی خوبی را تجربه خواهد کرد.

امتیاز مطلب:
5/5

اشتراک مطالب :

ارسال مطالب جدید به ایمیل شما

برای مشاهده مطالب جدید سایت ایمیل خود را در کادر زیر وارد و ثبت نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

آموزش پیشنهادی دانشکده بورس

برای سرمایه گذاری چی بخریم

کارگاه آنلاین چی بخریم ؟؟

رایگان!

مطالب پربازدید

برای دانلود خلاصه کتاب ها نام و ایمیل خود را وارد نمایید

ورود / ثبت نام

لطفا جهت ورود به حساب کاربری یا ثبت نام
شماره تماس خود را وارد نمایید