بهترین ارز متاورس برای سرمایه گذاری را بشناسید

ارز متاورس

متاورس موضوعی است که در این اواخر بسیاری درباره آن صحبت می‌کنند و از بیم و امیدهای خود درباره آینده آن می‌گویند. بسیاری آن را شکل غالب تعامل بشر با دنیای مجازی در آینده می‌دانند و البته وجود دارند منفی‌باف‌هایی که اعتقاد چندانی به این پروژه بزرگ ندارند و شاید هم منافع خود را در مخالفت با آن می‌بینند. با این حال چه بخواهیم چه نخواهیم این‌طور که از شواهد پیداست متاورس به زودی در تمام جنبه‌های زندگی مجازی و واقعی ما حضوری پررنگ و محسوس خواهد داشت.

بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به این حوزه هم‌اکنون به دنبال شناسایی بهترین ارز متاورس برای سرمایه‌گذاری‌اند. این مقاله سعی دارد برخی از آینده‌دارترین ارزهای دیجیتال دنیای متاورس را به شما معرفی کند. با ما همراه باشید.

مانا (MANA)، ارز متاورس Decentraland
اگر کمی با دنیای متاورس آشنا باشید به احتمال زیاد باید نام دیسنترالند (Decentraland) به گوشتان خورده باشد. در حال حاضر ارزش بازار این پروژه بیشتر از پروژه‌های متاورس دیگر است. کاربران می‌توانند در این دنیای بزرگ کارهای زیادی انجام دهند، برای مثال زمین‌های مجازی بخرند، در خیابان‌های آن قدم بزنند، به فروشگاه‌های مجازی مختلف بروند و از گالری‌های آثار هنری NFT بازدید کنند. اما یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این دنیای مجازی تجربه رفتن به کنسرت‌های زنده‌ای است که خوانندگان بزرگ در آن برگزار می‌کنند.

ارز متاورس Decentraland

مانا نام ارز متاورس دیسنترالند است که کاربران برای خرید چیزهای مختلف درون دیسنترالند نیاز دارند. این ارز متاورس یکی از سریع‌ترین رشد‌ها را در بین سایر رمزارزهای متاورس داشته. قیمت مانا از 6 تا 8 آبان 1400 یعنی تنها ظرف 3 روز نزدیک به چهارصد درصد افزایش یافت! طی این 3 روز قیمت مانا از حدود 75 سنت به بیش از 3.5 دلار رسید. جالب است بدانید که بسیاری از شرکت‌های بزرگ در دیسنترالند دفتر مجازی دارند و قیمت هر قطعه زمین در این متاورس بسته به موقعیت آن بین چند هزار دلار تا حتی چند میلیون دلار متفاوت است!

سند (SAND)، ارز متاورس Sandbox

سندباکس از بسیاری جهات شبیه Decentraland است و بزرگ‌ترین رقیب آن نیز محسوب می‌شود. با این که هر دو پروژه، توکن‌های خود را در سال 2017 راه‌اندازی کردند اما متاورس سندباکس تا اواخر سال 2021 در مرحله توسعه قرار داشت و کاربران دسترسی به آن نداشتند. یکی دیگر از شباهت‌های جالب این دو این است که دقیقاً در همان زمانی که MANA یک رشد انفجاری 400 درصدی را تجربه کرد ارز متاورس SAND هم با جهشی مشابه از حدود 75 سنت به 3.2 دلار رسید.

سند (SAND)، ارز متاورس Sandbox

اما شاید یکی از عوامل اصلی موفقیت پروژه Sandbox سرمایه‌گذاری 93 میلیون دلاری شرکت ژاپنی SoftBank در سندباکس بود که باعث شد متاورس آن خیلی زودتر از موعد مقرر وارد بازار شود. علاوه بر این بسیاری از شخصیت‌های محبوب مثل اسنوپ داگ و شرکت‌های بزرگی مثل آتاری و Binance در دنیای مجازی سندباکس داری زمین‌اند.

اتریوم (ETH)

اتریوم (ETH)

اتریوم بر خلاف دو پروژه قبلی، خود دارای متاورس اختصاصی نیست و برنامه‌ای هم برای ساخت چنین دنیایی ندارد. دلیل اینکه اتریوم را در این لیست قرار داده‌ایم این است که اتریوم بزرگ‌ترین پلتفرم غیرمتمرکز اپلیکیشن است و هزاران پروژه مختلف را میزبانی می‌کند. علاوه بر این بلاک‌چین اتریوم بیشترین کاربر فعال را در سطح جهان دارد و به همین دلیل تبدیل به انتخاب اول بسیاری از توسعه‌دهندگان متاورس شده. می‌توان گفت تمام توکن‌هایی که در این لیست قرار دارند بر پایه اتریوم بنا شده‌اند.

خود اتریوم تاکنون پروژه متاورس اختصاصی نداشته و دارای ارز متاورس نیست اما بیشتر پروژه‌های متاورس از اتر برای خریدوفروش موارد مختلف درون برنامه‌ای استفاده می‌کنند. همچنین بسیاری از پروژه‌هایی که حول محور NFT شکل گرفته‌اند به طور کامل بر روی شبکه اتریوم بنا شده‌اند. بیشتر تراکنش‌های پلتفرم OpenSea با اتر انجام می‌شود.

AXS، ارز متاورس Axie Infinity

AXS، ارز متاورس Axie Infinity

اکسی اینفینیتی پروژه جدیدی نیست اما در تابستان 1400 بود که این بازی بامزه موردتوجه طیف وسیعی از کاربران در سراسر جهان قرار گرفت. توکن اصلی این بازی یعنی AXS در تیرماه امسال با رشدی انفجاری از 3 دلار به 25 دلار رسید، یعنی چیزی حدود 700 درصد رشد! اکسی اینفینیتی بخش زیادی از موفقیت خود را مدیون سیستم Play-to-Earn است که به گیمرها امکان می‌دهد تنها با بازی‌کردن بتوانند به درآمد قابل‌توجهی برسند. برای شروع بازی شما نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه خواهید داشت که البته ظرف مدت کوتاهی سرمایه شما برمی‌گردد و پس از آن وارد مرحله‌ کسب سود می‌شوید.
در ازای بازی‌کردن به شما مقداری توکن SLP داده می‌شود که می‌توانید آن را در صرافی‌ها بفروشید یا اینکه برای ارتقای ویژگی‌های مختلف درون بازی استفاده کنید. علاوه بر این‌ها، قرار است به زودی شاهد افزوده‌شدن قابلیتی برای خرید زمین‌های مجازی باشیم، مشابه چیزی که در سندباکس و دیسنترالند وجود دارد. اضافه‌شدن این ویژگی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب سود بیشتری را هم در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

 

گالا (GALA)، ارز پلتفرم Gala Games

گالا (GALA)، ارز پلتفرم Gala Games

گالا گیمز شبکه‌ای است که با هدف فراهم‌آوردن بستری برای عرضه تعداد زیادی متاورس تشکیل شده. گالا یک متاورس واحد و یکپارچه نیست بلکه مجموعه‌ای از متاورس‌ها با ژانرهای مختلف را میزبانی می‌کند. بسیاری این ایده را بلندپروازانه می‌دانند ولی گالا توانسته تا همین الان هم به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند. در حال حاضر 8 پروژه متاورس مختلف بر روی این پلتفرم وجود دارند که برخی از آنها در مرحله توسعه قرار دارند و برخی دیگر نیز تکمیل شده‌اند.

گالا نیز مانند بسیاری از ارزهای متاورس در یک مقطع زمانی رشدی خیره‌کننده را تجربه کرده. در آذرماه امسال قیمت هر GALA با جهشی نزدیک به 800 درصد از 8 سنت به 75 سنت رسید.

سخن پایانی

در این مقاله با برخی از مشهورترین و آینده‌دارترین پروژه‌های متاورس و ارزهای آنها آشنا شدیم مثل سندباکس و دیسنترالند. تمامی این پروژه‌ها پتانسیل بسیار بالایی برای رشد دارند و تا همین الان هم توانسته‌اند به موفقیت‌های چشمگیری برسند. برای سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها راه‌های زیادی وجود دارد که ساده‌ترین آن خرید ارز متاورس مربوط به آن پروژه است. ارزهای SAND، MANA و ETH جزو محبوب‌ترین و روبه‌رشد‌ترین ارزهای جهان‌های مختلف در متاورس است که با سرمایه‌گذاری روی آنها و البته کمی صبر می‌توانید انتظار سودهای بزرگ و چندین برابری داشته باشید.

برای اینکه با تمامی مفاهیم دنیای ارزهای دیجیتال و نحوه خرید و سرمایه‌گذاری در ارزهای مختلف به صورت کامل آشنا شوید می‌توانید از دوره‌های آموزشی دانشکده بورس که توسط اساتید برتر این حوزه تدریس می‌شود استفاده کنید و تبدیل به یک معامله‌گر حرفه‌ای رمزارز شوید. و اگر علاقه مند به بورس هستید آموزش بورس را به صورت حرفه ای با دانشکده بورس دنبال کنید

امتیاز مطلب:
5/5

اشتراک مطالب :

ارسال مطالب جدید به ایمیل شما

برای مشاهده مطالب جدید سایت ایمیل خود را در کادر زیر وارد و ثبت نمایید

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب پربازدید

ورود / ثبت نام

لطفا جهت ورود به حساب کاربری یا ثبت نام
شماره تماس خود را وارد نمایید