بهترین بازی های متاورس که نمی‌توانید رهایشان کنید

بازی های متاورس

به زبان ساده می‌توان متاورس را این‌گونه تعریف کرد: متاورس یک فضای مجازی است که یا به طور کامل مجازی است و برای ورود به آن نیاز به تجهیزات VR داریم یا اینکه ترکیبی از دنیای دیجیتال و واقعی است که برای تجربه آن باید مجهز به تجهیزات AR باشید. حالت سومی هم وجود دارد که ترکیبی از این دو است و در برخی از پروژه‌های متاورس شاهد آن هستیم. در این دنیا شما قادر خواهید بود که از فروشگاه‌های مجازی دیدن و از آنها خرید کنید، با بازی‌کردن درآمد کسب کنید، زمین‌های مجازی بخرید و بفروشید، در کنسرت‌های زنده شرکت کنید و حتی دفتر کارتان را به آنجا منتقل و دورکاری کنید.

در این مقاله قصد داریم بهترین بازی های متاورس را به شما معرفی کنیم که می‌توانید تنها با بازی‌کردن آنها کسب درآمد کنید.

 

1. Decentraland

دیسنترالند یکی از بهترین بازی های متاورس است که بر روی بلاکچین اتریوم بنا شده. در دیسنترالند کاربران می‌توانند میان بخش‌های مختلف آن به گردش بپردازند، بناهای جدید بسازند و با استفاده از فناوری NFT به تجارت و کسب سود مشغول شوند. دیسنترالند شاید خود چندان شبیه به یک بازی نباشد اما با فراهم‌کردن بسترهای لازم، توسعه‌دهندگان را قادر ساخته که بازی‌های مختلفی را طراحی و در این دنیای بزرگ در دسترس کاربران مختلف قرار دهند.

دیسنترالند

البته دیسنترالند تنها برای بازی نیست، هنرمندان می‌توانند نمایشگاهی مجازی از آثار خود داشته باشند و کاربران با بازدید از این نمایشگاه اقدام به خرید این آثار در قالب NFT کنند. خوانندگان می‌توانند کنسرت‌های خود را به صورت مجازی و زنده در محیط مجازی دیسنترالند برگزار کنند. برگزاری کنفرانس‌های مختلف و دورکاری هم از دیگر کاربردهای دیسنترالند است.

دنیای مجازی دیسنترالند از فوریه 2020 کار خود را شروع کرده و از آن زمان تا کنون پیشرفت‌های بسیاری کرده و توانسته نظر بسیاری از شرکت‌های بزرگ و شخصیت‌های برجسته جهان را به خود جلب کند.

 

2. Axie Infinity

اکسی اینفینیتی یکی از بهترین بازی های متاورس است که البته بر خلاف بسیاری از جهان‌های متاورس که سه‌بعدی هستند این بازی دوبعدی است. دلیل اصلی محبوبیت این بازی امکان کسب درآمد معقول و پایدار از آن است. شیوه کار به این صورت است که ابتدا گیمرها مبلغی را بابت خرید موجودات درون بازی به نام اکسی می‌پردازند و سپس با این اکسی‌ها به نبرد با دیگر گیمرها پرداخته و مبلغی را در قالب توکن SLP دریافت می‌کنند. سپس می‌توانند این توکن را در صرافی‌ها فروخته و به ارزهای رایج مثل دلار و یورو و … تبدیل کنند.

Axie Infinity

بنای اصلی این بازی بر پایه مفهومی به نام play-to-earn است که گیمرها را قادر می‌سازد با بازی‌کردن کسب درآمد کنند. در واقع هرچه بیشتر بازی کنید درآمد بیشتری هم به دست می‌آورید. میزان این درآمد به حدی است که بسیاری از مردم فیلیپین از کارهای فیزیکی دست کشیده و به صورت دائمی به این بازی مشغول شده‌اند. به اعتقاد آنها میزان درآمدی که از این بازی کسب می‌کنند بسیار بیشتر از کارهای سخت و فیزیکی است. با اینکه توکن اصلی این بازی یعنی AXS رشد زیادی کرده و جایگاه خوبی دارد اما ارزش توکن SLP که درآمد کاربران به آن وابسته است افت زیادی داشته. دلیل این امر هم بسیار واضح است، کاربران به محض دریافت SLP آن را در بازار می‌فروشند که باعث افزایش شدید عرضه شده و قیمت آن را کاهش می‌دهد.

 

3. Sandbox

بدون شک سندباکس یکی از رقبای جدی و سرسخت برای متاورس دیسنترالند است. تقریباً تمام چیزهایی که در مورد دیسنترالند گفتیم در سندباکس هم وجود دارد. با طراحی خاص و وکسلی (Voxel) شبیه ماینکرفت سندباکس خیلی زود خودش را در دل کاربران جا می‌کند. سندباکس در مقایسه با دیسنترالند ظاهری شبیه‌تر به محیط یک بازی دارد ولی این که بخواهیم سندباکس را تنها یک بازی بنامیم به نظر اشتباه فاجعه‌باری است.

Sandbox

در سندباکس هم مانند متاورس امکان خرید زمین وجود دارد. اما کاربرد این زمین چیست؟ خب اگر بخواهیم دقیق‌تر این موضوع را بررسی کنیم باید بگوییم که بدون داشتن یک زمین در عمل کار زیادی نمی‌توانید در این متاورس بکنید. البته توجه داشته باشید این زمین‌ها درست مانند زمین‌های دنیای واقعی ارزش دارند و حتی اگر هیچ‌کاری هم با زمین خود نکنید احتمال این که در چند سال یا حتی چند ماه آینده ارزش آن چندین برابر شود وجود دارد.

جالب است بدانید شخصیت‌های معروفی مثل اسنوپ داگ هم در سندباکس زمین دارند و خود اسنوپ داگ چند بار به صورت زنده در آن کنسرت برگزار کرده!

 

4. Yield Guild Games

Yield Guild Games

ییلد گیلد گیمز پروژه‌ای است که هدف خود را درآمدزایی هم برای گیمرها و هم برای توسعه‌دهندگان عنوان کرده. می‌توان YGG را به نوعی استیم بازی‌های بلاکچینی در نظر گرفت، با این تفاوت که بازی‌های عرضه‌شده در YGG همگی به گیمرها امکان کسب درآمد می‌دهند و آنها دیگر تنها یک مصرف‌کننده نیستند. در ییلد گیلد گیمز تفاوتی ندارد در کجای جهان زندگی می‌کنید، می‌توانید با همکاری گیمرهایی از سراسر جهان بازی کرده و کسب درآمد کنید.

 

5. Mines of Dalarnia

معادن دالارنیا یکی دیگر از بازی های دنیای متاورس است. اگر بازی Terraria را بازی کرده باشید متوجه شباهت آن با Mines of Dalarnia خواهید شد. البته باید گفت که از نظر گرافیکی Mines of Dalarnia کمی بهتر و چشم‌نوازتر است. اما وقتی پای کسب درآمد در میان باشد به نظر نمی‌رسد که کسی به گرافیک و گیم‌پلی و مانند اینها اهمیتی بدهد.

Mines of Dalarnia

این بازی در حال حاضر در مرحله تست قرار دارد. معادن دالارنیا یکی از چندین بازی مورد انتظار در سال 2022 است که می‌توان به آینده آن امیدوار بود.

 

6. Chromia

کرومیا بازی نیست بلکه یک استودیوی بازی‌سازی است که تا کنون چند مورد از بهترین بازی های متاورس را روانه بازار کرده. معادن دالارنیا که در بخش بالا در مورد آن صحبت کردیم ساخته همین استودیو است. از دیگر بازی‌های کرومیا می‌توان به My Neighbor Alice، Krystopia و Chain of Alliance اشاره کرد. هر یک از این 3 بازی دارای ویژگی‌های جذابی هستند و توانسته‌اند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند.

البته کار کرومیا در اینجا متوقف نمی‌شود و با احتمال زیاد در آینده نیز شاهد بازی‌های دیگری از این مجموعه خواهیم بود.

 

7. Gala

گالا هم مانند کرومیا یک استودیوی بازی‌سازی است که تا به حال بازی‌های مختلفی مانند Townstar و SpiderTanks را ساخته و روانه بازار کرده و چند بازی آن هم در مرحله توسعه قرار دارند. گالا همچنین دارای یک فروشگاه است که گیمرها می‌توانند در آن موارد گوناگون داخلی بازی‌ها را با استفاده از توکن GALA بخرند یا بفروشند. گالا در حال حاضر از شبکه بلاکچین اتریوم استفاده می‌کند اما قصد دارد در آینده بلاکچین اختصاصی خود را راه‌اندازی کند.

 

سخن پایانی

در این مقاله با بعضی از بهترین بازی های متاورس آشنا شدیم. اکثر بازی‌های متاورس به کاربران امکان کسب درآمد با بازی‌کردن را می‌دهند. باید توجه داشت که کسب درآمد از این بازی‌ها بدون سرمایه‌گذاری اولیه ممکن نیست. برای مثال در بازی محبوب اکسی اینفینیتی برای اینکه بتوانید بازی خود را شروع کنید باید حداقل 3 اکسی بخرید.

به احتمال زیاد بعد از خواندن این مقاله سؤالات بسیاری در ذهنتان شکل گرفته. برای مثال این که چه مقدار سرمایه برای شروع این بازی‌ها لازم است؟ آیا می‌توان به این بازی‌ها اعتماد کرد؟ برای یافتن پاسخ این سؤالات و البته تسلط بر بازار ارزهای دیجیتال و دنیای متاورس می‌توانید از دوره‌های آموزشی دانشکده بورس استفاده کنید.

امتیاز مطلب:
5/5

اشتراک مطالب :

ارسال مطالب جدید به ایمیل شما

برای مشاهده مطالب جدید سایت ایمیل خود را در کادر زیر وارد و ثبت نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب پربازدید

ورود / ثبت نام

لطفا جهت ورود به حساب کاربری یا ثبت نام
شماره تماس خود را وارد نمایید