آموزش خرید زمین در متاورس

چگونه در متاورس فیس بوک مالک شویم؟ آموزش خرید زمین در متاورس

تا همین اواخر اگر به کسی می‌گفتید که در چند سال آینده پروژه‌های متاورس راه‌اندازی خواهند شد که می‌توان در آن زمین دیجیتالی خرید، به احتمال زیاد یا خیال می‌کردند دیوانه شده‌اید یا در بهترین حالت می‌گفتند هنوز تا رسیدن به آن مرحله زمان زیادی مانده. حالا اما ارزش یک قطعه زمین در متاورس از دنیای واقعی هم بالاتر است و بسیاری از سرمایه‌داران مبالغ هنگفتی را بابت خرید زمین در متاورس می‌پردازند. سندباکس و دیسنترالند دو متاورس اصلی برای خرید زمین هستند. در این مقاله مثال‌ها و آموزش‌های ما درباره خرید زمین در دیسنترالند است.

چرا سرمایه‌گذاران حاضرند برای خرید زمین در متاورس مبالغ هنگفتی را بپردازند؟

شاید شما هم شنیده باشید که خرید زمین یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌های ممکن است که ضمن حفظ ارزش پول در دوران تورم می‌تواند سود زیادی را نیز نصیب شما کند. حالا این سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآور از طریق متاورس به دنیای دیجیتالی هم ورود کرده. در حال حاضر جهان‌های مجازی زیادی وجود دارند که امکان خرید زمین مجازی را فراهم کرده‌اند مثل سندباکس، Somnium Space، Cryptovoxels و Axie Infinity. اما بدون شک دیسنترالند بر همه آنها برتری دارد. زمین‌های مجازی در دنیای نوظهور متاورس گاه تا چند میلیون دلار هم معامله شده‌اند! در اول آذر امسال قطعه زمینی در دیسنترالند به قیمت دیوانه‌کننده 2.4 میلیون دلار فروخته شد تا گران‌ترین زمینی لقب بگیرد که تا کنون در دیسنترالند معامله شده. شاید در نگاه بسیاری از افراد، خریدار این زمین دیوانه باشد اما به هیچ‌وجه این‌گونه نیست. اگر در جریان روند رو به رشد ارزهای دیجیتال باشید می‌فهمید که این فرد یک سرمایه‌گذار باهوش و آینده‌نگر است.

اما خرید زمین در متاورس و فروش آن به قیمت بالاتر تنها یکی از راه‌های کسب سود در این دنیای دیجیتالی بزرگ است. بیشتر سرمایه‌گذاران از زمینی که خریده‌اند برای برگزاری مراسم‌ها، مهمانی‌ها و جشن‌های مختلف استفاده می‌کنند و کاربرانی که مایل به شرکت در آن مراسم خاص هستند باید مبلغی را به عنوان ورودی در قالب ارز دیجیتال یا NFT بپردازند. برای مثال چند وقت پیش اسنوپ داگ (رپر مشهور آمریکایی) یک مهمانی خصوصی در عمارت مجازی خود در سندباکس برگزار کرده بود که برای حضور در این مهمانی باید بلیت ورودی آن را در قالب NFT از قبل می‌خریدید.

یکی دیگر از انگیزه‌های سرمایه‌گذاران از خرید زمین در متاورس، ساخت خانه یا یک گالری برای نمایش آثار هنری هنرمندان در قالب NFT و اجاره‌دادن آن به دیگران است. همچون دنیای واقعی می‌توان در متاورس هم خانه ساخت و با اجاره‌دادن آن کسب درآمد کرد!

آموزش گام به گام خرید زمین در متاورس دیسنترالند

دیسنترالند محبوب‌ترین جهان مجازی یا متاورس است که بر پایه فناوری بلاکچین بنا شده و کاربران در این دنیای مجازی می‌توانند بازی کنند، مهمانی، مراسم یا کنفرانس برگزار کنند و به انواع روش‌های مختلف با یکدیگر تعامل داشته باشند. دیسنترالند دارای دو توکن اختصاصی به نام‌های MANA و LAND است. هر قطعه زمین یا LAND در دیسنترالند به اندازه یک مربع به اضلاع 16 متر است و در کل 90 هزار قطعه زمین در این متاورس وجود دارد. این محدودیت به کمیابی و حفظ ارزش زمین‌ها کمک می‌کند. برای خرید زمین در متاورس دیسنترالند، هم می‌توان از طریق سایت خود دیسنترالند و هم از طریق OpenSea که یک فروشگاه مخصوص NFT است اقدام کرد. در ادامه مراحل خرید یک قطعه زمین در دیسنترالند را به ترتیب بیان می‌کنیم.

گام اول: رفتن به فروشگاه یا Marketplace دیسنترالند

در اولین گام باید وارد Marketplace دیسنترالند شوید. اگر از قبل دارای حساب کاربری در این سایت هستید می‌توانید sign in کنید و اگر حسابی ندارید باید یکی بسازید (sign up).

گام دوم: انتخاب قطعه زمین موردنظر

دیسنترالند

بعد از واردشدن به فروشگاه، در قسمت Land می‌توانید زمین‌هایی که برای فروش قرار داده شده را مشاهده کنید. می‌توانید روی نقشه زوم کنید و بین مناطق مختلف آن جابه‌جا شوید. وقتی نشانگر موس را روی قطعه زمینی قرار می‌دهید مشخصات آن مثل مالک فعلی نمایش داده می‌شود. زمین موردنظر خود را انتخاب و روی آن کلیک کنید. صفحه جدیدی باز می‌شود، برای ادامه فرایند خرید روی دکمه BUY کلیک کنید.

گام سوم: اتصال کیف پول به فروشگاه دیسنترالند

برای تکمیل خرید باید کیف پول دیجیتال خود را به فروشگاه دیسنترالند متصل کنید. اگر کیف پول ندارید می‌توانید از کیف پول‌های رایگان و محبوبی مثل متامسک و Trust Wallet استفاده کنید. بدیهی است که برای خرید زمین در متاورس دیسنترالند باید از قبل به مقدار لازم ارز دیجیتال MANA یا ETH در کیف پول خود داشته باشید. افزون بر این برای انجام تراکنش‌ها در شبکه بلاکچین نیاز به پرداخت مبلغی به عنوان کارمزد تراکنش یا gas fee خواهید داشت.

بعد از این مرحله زمین خریداری‌شده در قالب NFT به کیف پول شما منتقل می‌شود. می‌توانید آن را در تب NFT کیف پول خود مشاهده کنید.

آیا خرید زمین در متاورس می‌تواند سرمایه‌گذاری مناسبی باشد؟

آنچه از بازار خریدوفروش ملک و زمین مجازی در متاورس مشاهده می‌شود این است که این بازار حداقل تا چند سال آینده روندی رو به رشد و صعودی خواهد داشت. هرچند در این مسیر ممکن است با افت‌وخیزهایی روبرو شود اما به اعتقاد کارشناسان مسیر کلی بازار صعودی خواهد بود. علاوه بر این شما با خرید زمین در متاورس مالک یک دارایی ارزشمند دیجیتالی می‌شوید که علاوه بر ارزش ذاتی می‌تواند برای شما درآمدهای جانبی هم داشته باشد، مثل درآمدهای حاصل از اجاره اموال موجود در آن (خانه، گالری هنری و …).

با این حال در هر نوع سرمایه‌گذاری همیشه باید جانب احتیاط را رعایت کرد. تنها بخشی از سرمایه خود را وارد کار کنید که اگر آن را از دست بدهید هم مشکل بزرگی برایتان پیش نخواهد آمد. متاورس بازار جدید و ناشناخته‌ای است که بدون تحقیق و آموزش کافی نمی‌توانید وارد آن شده و امید به موفقیت داشته باشید. توصیه ما این است که در دوره‌های آموزشی دانشکده بورس شرکت کنید و از آموزش‌های اساتید برتر حوزه رمزارز و بازارهای مالی بهره ببرید. ورود به بازار پرریسک و جدیدی مثل خرید زمین در متاورس، بدون دانش و مهارت کافی می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری برایتان به همراه داشته باشد.

امتیاز مطلب:
5/5

اشتراک مطالب :

ارسال مطالب جدید به ایمیل شما

برای مشاهده مطالب جدید سایت ایمیل خود را در کادر زیر وارد و ثبت نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب پربازدید

برای دانلود خلاصه کتاب ها نام و ایمیل خود را وارد نمایید

ورود / ثبت نام

لطفا جهت ورود به حساب کاربری یا ثبت نام
شماره تماس خود را وارد نمایید