درس های سرمایه گذاران موفق

مروری بر مهم‌ترین درس های سرمایه گذاران موفق

سرمایه گذاری در بازارهای سرمایه یکی از بهترین راهکارها برای افزایش دارایی­ هایتان و ساختن پس‌اندازی مطمئن برای آینده­ ی خود و خانواده‌تان است. بازارهایی که برای ورود به آن‌ها به مدرک یا تحصیلات دانشگاهی خاصی نیاز نخواهید داشت، چراکه هر زمان تصمیم بگیرید می­توانید برای شروع یادگیری مفاهیم، استراتژی­ ها و ترفندهای خرید و فروش اقدام کنید. در این میان استفاده از تجربیات و درس های سرمایه­ گذاران موفق نقشی کلیدی در سرعت بخشیدن به روند یادگیری‌تان دارد و به شما کمک می­کند تا معاملات موفق بیشتری را تجربه کنید و ضررهایتان را به حداقل برسانید.
برای تبدیل شدن به یک سرمایه گذار موفق باید به صورت حرفه ای آموزش بورس یا ارز دیجیتال یا فارکس یا هر بازار دیگری را  ببینید و تلاش مستمر داشته باشید و هدفمند معامله کنید که در نهایت میتوانید کسب سود خوبی داشته باشید

چرا باید درس‌های سرمایه گذاران موفق را یاد بگیریم؟

تا زمانی که مبتدی هستید، یک توصیه ­ی معمول این است که با مشاوران حرفه ­ای سرمایه­ گذاری مشورت کنید. حتی اگر مبلغی بابت دریافت مشاوره پرداخت می­کنید، لااقل از اینکه توصیه‌های ارزشمندی دریافت کرده­اید مطمئن خواهید بود. اگر فرد مناسبی را انتخاب کنید، اطمینان خواهید داشت که این مشاوره در موفقیت شما نقش به‌سزایی را ایفا می‌کند. از سوی دیگر درس های سرمایه گذاران موفق را خواهید آموخت.

با مرور چند مورد از درس های سرمایه گذاران موفق، درمی‌یابید که آن‌ها اغلب باهم اتفاق نظر ندارند. اما نکته­ ای که تمامی آن­ها در صحبت­هایشان به آن اشاره می­ کنند، داشتن برنامه و مجموعه­ ای از قوانین در معاملات و پایبندی به آن­هاست.

وارن بافت: تحقیق کنید

«وارن بافت» که به اعتقاد بسیاری موفق­ترین سرمایه ­گذار تاریخ است، نه‌ تنها یکی از ثروتمندترین مردان جهان بلکه مشاور اقتصادی بسیاری از رئیس‌جمهوران و رهبران جهان بوده است. تا جایی که وقتی وارن بافت درخصوص موضوعی اظهار نظر می­کند حرف­ هایش بر روند بازار تاثیر می­گذارد.

وی معتقد است خریدن کارخانه ­ای فوق‌العاده با قیمتی مناسب، بهتر از خریدن کارخانه­ ای مناسب با قیمت فوق‌العاده است.

او دو توصیه‌ی کلیدی برای ارزیابی سهام شرکت‌ها دارد:

  • ابتدا به کیفیت شرکت‌ها نگاه کنید، سپس به قیمت سهامشان. ارزیابی کیفیت شرکت­ ها با نگاه کردن به اظهارنامه­ های مالی­ شان، شرکت در کنفرانس ­ها و دانستن پیشینه‌ی آن‌ها امکان‌پذیر است.
  • تنها پس از اطمینان از کیفیت شرکت‌ها به ارزیابی قیمت سهامشان بپردازید.

یکی از اولین درس های سرمایه گذاران موفق تحقیق مستمر و دقیق پیش از تصمیم‌گیری برای خرید سهام شرکت­هاست.

successful investors lessons

دنیس گارتمن: بگذارید برنده ها کارشان را بکنند

«دنیس گارتمن» یکی دیگر از معامله‌گران موفق و موسس روزنامه گارتمن است. این روزنامه از سال 1987 درخصوص تحلیل و نقد بازارهای سرمایه‌ی سراسر جهان هر روز صبح منتشر می­شود.

توصیه‌ی گارتمن صبر کردن در معاملات موفق و بی­ صبری در زمان ضرر است. وی به این نکته اشاره می­ کند که تنها با موفق شدن در 30 درصد معاملات تا زمانی که ضررهایتان کوچک و سودهایتان بزرگ باشند، سود قابل قبولی نصیبتان می­ شود.

توصیه ­ی بالا راه‌حلی برای بسیاری از اشتباهات معامله‌گران جوان و بی‌تجربه است. در واقع می‌توان این توصیه را یکی از مهم‌ترین درس های سرمایه گذاران موفق دانست.

پس هیچ‌گاه به محض دیدن اولین نشانه­ های سودآوری، سهامتان را نفروشید. در عین حال نگذارید ضررها از دستتان در بروند. به یاد داشته باشید بسیاری از کسانی که از بازارهای سرمایه کسب درآمد می­ کنند با از دست دادن مقدار کمی از پولشان مشکلی ندارند. اما هرگز تحمل ضررهای بزرگ را نخواهند داشت. بنابراین یک قانون کلی و یکی دیگر از درس های سرمایه گذاران، عجله نکردن در فروش سهام­ صعودی و محدود کردن ضرر در سهام نزولی است.

اگر به توصیه دنیس گارتمن عمل کنید همواره پولی که از معاملات موفق خود کسب می‌کنید، ضررهایتان را پوشش خواهد داد.

کارلوس اسلیم: به آینده نگاه کنید

«کارلوس اسلیم» یکی دیگر از ثروتمندترین مردان جهان و مالک صدها کمپانی‌ست که بالغ بر 250 هزار نفر در آن­ها مشغول به‌ کارند. وی معتقد است یکی از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری ریشه‌کنی فقر در مکزیک و آمریکای لاتین است.

سرمایه‌گذاران موفق به‌جای نگاه کردن به وضعیت کنونی اقتصاد و شرکت‌ها، به سرعت رشد آن‌ها و نحوه‌ی رقابت آنها با رقبایشان می ­نگرند. بنابراین یکی دیگر از درس های سرمایه گذاران موفق، سرمایه‌گذاری برای آینده­ ای دورتر است.

اگر تمرکزتان را بر یافتن فرصت‌های کوتاه‌مدت برای سرمایه‌گذاری گذاشته­ اید، باید بدانید که فرصت­ های بسیار بزرگ‌تر را از دست خواهید داد. سعی کنید برندگان بزرگ بعدی را بیابید. اما همیشه سبدتان را با سهام کمپانی‌های بزرگ و با سابقه­ ی رشد مستمر در گذشته پر کنید.

درس هایی از سرمایه گذاران حرفه ای

امیر الولید بن طلال: صبر کلید موفقیت است

شاید تا کنون نام «امیر الولید بن طلال» را نشنیده باشید. با این‌حال بهتر است بدانید که او شهرت زیادی در دنیای سرمایه‌گذاران دارد. وی موسس «هولدینگ کینگدام» و بزرگترین سهام‌دار «سیتی کورپ» است. جالب است بدانید در دهه‌ی نود میلادی و درست زمانی که «سیتی کورپ» تحت فشار بود و با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کرد، بن طلال کاری کرد که تمامی سرمایه‌گذاران موفق انجام می­دهند.

او صبر کرد و سهام خود را نگه‌داشت. سرمایه­ گذارانی که بر مبنای تحقیق و استدلال قوی سرمایه­ گذاری می­ کنند اغلب از فراز و نشیب بازار سربلند بیرون می­ آیند. «امیر الولید بن طلال» یکی از مهم‌ترین درس های سرمایه گذاران موفق را «صبر» می­ داند.

بیل گراس: سبد سهامتان را متنوع کنید

«بیل گراس» موسس شرکت PIMCO مدیریت سبد سهام را یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای موفقیت در بازار سرمایه می­ داند. گراس می­ گوید اگر خیلی به خریدن سهام شرکتی علاقه­ مند هستید، چیزی حدود 10 درصد سرمایه­ تان را به خرید آن اختصاص دهید. در این صورت به ایده­ تان فرصت داده­ اید که خود را نشان دهد. ایده­ های سرمایه ­گذاری خوب نباید به خاطر چند استدلال پوچ و محافظه‌کارانه از دست بروند.

پس می‌توان گفت از دیدگاه گراس، یکی دیگر از درس های سرما­یه گذاران موفق، تنوع سهام در سبد سرمایه‌گذاری‌ست. تمام پولتان را برای خرید سهام یک شرکت نگذارید. به این نکته توجه داشته باشید که کسب درآمد در بازارهای سرمایه، در حقیقت استفاده از فرصت‌ها بر مبنای تحقیقات دقیق است. همیشه مقداری پول برای فرصت‌هایی که به سرمایه‌گذاری بیشتری نیاز دارند کنار بگذارید و زمانی که باور دارید تحقیقاتتان برنده بازی را نشان می‌دهد از سرمایه‌گذاری هراسی نداشته باشید.

امتیاز مطلب:
5/5

اشتراک مطالب :

ارسال مطالب جدید به ایمیل شما

برای مشاهده مطالب جدید سایت ایمیل خود را در کادر زیر وارد و ثبت نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

آموزش پیشنهادی دانشکده بورس

برای سرمایه گذاری چی بخریم

کارگاه آنلاین چی بخریم ؟؟

رایگان!

مطالب پربازدید

برای دانلود خلاصه کتاب ها نام و ایمیل خود را وارد نمایید

ورود / ثبت نام

لطفا جهت ورود به حساب کاربری یا ثبت نام
شماره تماس خود را وارد نمایید